Skip to main content

نەناسراو (not verified)

Wed, 2009-06-03 15:16

Yüzlerce kürt sitesi var. Her sitede yazan insanın adına, kimliğine ilaveten yazdıklarını üzerinde kapı gibi fotografı asılı. Bu sitede Kürdistan idealini açık kimliğiyle savunan insanlar var. Hepsinin yakınları var. Yazdıkları insanlık ölçülerine göre yüzakı, TC'nin faşist yasalarına göre suç. Çekinen kim, sakınan kim? Korkma hakkı da var. Ancak dava adamlığı korkakların işi değil. Buna rağmen ifade hürriyetin var ve buna her zaman saygılı olundu. İnsanlara hakaret ederken altına imzanı atmak zorundasın. Türkleri değil ama kürtleri suçlarken, zan altında bırakırken altına imzanı atmak zorundasın. Sana kimliğiyle yönelenlere mahkeme ve hukuk diyorsun. Bunda samimiysen kendi haltların için de başkalarına mahkeme ve hukuk kapısını, kime muhatap olacakları kapısını açık bırakmak zorundasın. Açıklık, politikanın olduğu kadar düşünce adamlığının da tartışılmayacak bir kuralıdır. Foruma yazmıyorum ama "filancanın burnunu sürtmek için arada bir uğrayacağım" deyimi suça programlanmış olmanın itirafı olduğu kadar kişiliğe saldırmayı esas alan bir düşkünlüğün itirafıdır. Senden etik kaygılar taşıman beklenmez. Kimsenin seni ciddiye aldığı yok. Murato mahlasıyla PKK ve Öcalan'ı kutsadığın yazılarını inkar ediyorsun. Recep Maraşlı'ya ait 'Kürdistan Tarih ve Demokrasi' forumunda PUL katliamı duyurulmaya çalışılırken bizzat bana ve Selim Çürükkaya'ya "göt" dediğini, bu düşkün tavrın suratına çarpılınca tekrardan "göte göt denir" diyerek daha katmerli bir hakarette bulunduğunu inkar ediyorsun. Daha dün "yavşak" dedin. Herkes yavşağın ne anlama geldiğini bilir. Bu kelime senin kullanmanla anlam değiştirmez. Yavşak hakareti göt hakareti kadar aşağılık bir hakarettir. Lugatçen bu. Mahlasla sergilediğin ahlaksızlık bu. Daha mürekkebi kurumadan tevil seni kurtarmıyor. Burada, yazılanları anlamayan değil, anlayan insanlar yer alıyorlar. Senin çirkin düzeyine muhatap olmak bile başlıbaşına zuldür. Türklere paralı askerlik yapmanın "zul" olduğunu bile-bile zule yatanların anlamasını beklemiyorum. Adam gibi yazacaksan yazarsın, yazmayacaksan "yavşak, göt" tabirlerini senin algınla olumlayacak ortamlar ararsın. Kimse senin babanın uşağı değil. 1925 direnişçilerini ermeni soykırımıyla suçlayıp hiç başvurmadıkları "çapulculukla" nitelerken burada yer alan insanların bir çoğunun aile büyüklerine işi uzatmakta olduğun hatırlatıldığı halde insan olmanın gereklerini önüne koymazsan herkesin babsı gibi senin baban da sorgulanır. Mütekabiliyet esastır. Senin kanın kimseninkinden kırmızı değil. Senin baban da da kimseninkinden daha değerli değil. Dahası, şarlatanlığın emsal kabul etmez boyutlarda seyrediyor. Senin kişilik resmin ve hak hukuk anlayışın budur. Yöntem olarak seçtiğin anlayışla karşılanırsın, misli mukabeleyi de hatırından çıkarma.

Plain text

CAPTCHA This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.